Hi Blain, Het eerste wat in mij opkwam toen ik deze post zojuist zag, was boterham! Sorry, grapje! Maar ik begrijp de bedoeling. We kijken door een oriëntaals venster naar buiten naar het tafereel met de schedel. Die eerste vind ik dan ook het meest geslaagd. Daar zie ik wel wat in. De langwerpige vorm van het kader leent zich uitstekend voor deze compositie. Buit dat zoveel mogelijk uit. Maar het zou mooi zijn als de vorm van het venster echt op oriëntaals/islamitische architectuur was gebaseerd i.p.v. op een knipwitte boterham. Op zoek dus naar mooie oosterse vensters. Dat moet lukken. En anders is er nog wel wat in mijn bibliotheek te vinden. En als je dan toch op zoek gaat, kijk dan ook naar voorbeelden van palmen, want deze zien er iets teveel uit zoals kinderen palmen tekenen. De compositie van het tafereel/landschap kan een stuk beter. De palm en de schedel staan nu naast elkaar. Het oogt saai en de schedel lijkt daardoor wel héél groot. Haal de goedendag en de schedel meer naar voren. Dat zijn essentiele onderdelen. De palm is minder belangrijk en kan beter onderdeel uitmaken van de achtergrond. Kan het landschap iets meer vorm krijgen? Nu lijkt het een beetje op Flevoland; nogal plat! Waar speelt het zich af? Maak dat duidelijk in het landschap. Voeg eventueel elementen toe: huisjes, dromedaris. Misschien iets meer informatie, maar kijk uit dat het niet te druk wordt. Aan de andere kant, als je veel aandacht schenkt aan het uiterlijk en detaillering van het venster, heb je in de achtergrond waarschijnlijk niet meer zoveel nodig. Een palm en wat woestijn is dan voldoende, denk ik. Ga hier op door. Dit zie ik wel zitten. Succes.
1 opmerking:
Hi Blain,
Het eerste wat in mij opkwam toen ik deze post zojuist zag, was boterham! Sorry, grapje!
Maar ik begrijp de bedoeling. We kijken door een oriëntaals venster naar buiten naar het tafereel met de schedel.
Die eerste vind ik dan ook het meest geslaagd. Daar zie ik wel wat in.
De langwerpige vorm van het kader leent zich uitstekend voor deze compositie. Buit dat zoveel mogelijk uit.
Maar het zou mooi zijn als de vorm van het venster echt op oriëntaals/islamitische architectuur was gebaseerd i.p.v. op een knipwitte boterham.
Op zoek dus naar mooie oosterse vensters. Dat moet lukken. En anders is er nog wel wat in mijn bibliotheek te vinden.
En als je dan toch op zoek gaat, kijk dan ook naar voorbeelden van palmen, want deze zien er iets teveel uit zoals kinderen palmen tekenen.
De compositie van het tafereel/landschap kan een stuk beter. De palm en de schedel staan nu naast elkaar. Het oogt saai en de schedel lijkt daardoor wel héél groot. Haal de goedendag en de schedel meer naar voren. Dat zijn essentiele onderdelen. De palm is minder belangrijk en kan beter onderdeel uitmaken van de achtergrond. Kan het landschap iets meer vorm krijgen? Nu lijkt het een beetje op Flevoland; nogal plat!
Waar speelt het zich af? Maak dat duidelijk in het landschap. Voeg eventueel elementen toe: huisjes, dromedaris. Misschien iets meer informatie, maar kijk uit dat het niet te druk wordt.
Aan de andere kant, als je veel aandacht schenkt aan het uiterlijk en detaillering van het venster, heb je in de achtergrond waarschijnlijk niet meer zoveel nodig. Een palm en wat woestijn is dan voldoende, denk ik.
Ga hier op door. Dit zie ik wel zitten. Succes.
Een reactie posten