dinsdag 25 februari 2020



Hier alvast een paar ruw uitgewerkte ideeën die ik heb voor mijn DS demo! 
Met ruw bedoel ik ook echt ruw natuurlijk, want dit is nog niks.
In mijn volgende upload laat ik wat meer uitgewerkte schetsen die ik heb gemaakt zien.  









2 opmerkingen:

John Rabou zei

Dit gaat er op lijken, Blain.
Ik snap dat het om snelle schetsen gaat, maar het begin is er.
Als je zo'n omslag ontwerpt (wat betekent DS eigenlijk?) moet je ook letten op de compositie.
Hoe plaats je de verschillende elementen in het vlak?
Maak goed b gebruik van de beschikbare ruimte.
Om dat goed te onderzoeken zijn thumbnails heel handig.
Kleine schetsjes waarin je zoveel mogelijk verschillende varianten met dezelfde elementen uitprobeert.
Lees dit maar eens: http://www.muddycolors.com/2010/11/the-thumbnail/

Als je dan een keuze hebt gemaakt voor de goede compositie, kun je je gaan concentreren op de uitwerking.
Zo'n schedel en strijdknots (een goedendag, heet zo'n ding) vragen om een nauwkeurige uitwerking met aandacht voor details.
Op zoek dus naar goede voorbeelden.
Stap voor stap!

Blain Hanlon zei

Goeie tip John. Ik ben al een beetje bezig geweest met het gebruiken van dezelfde elementen op veschillende poses. Nu moet ik proberen optimaal gebruik te maken van een kleiner vak waarin ik zowel illustraties als tekst kwijt moet kunnen. DS staat trouwens voor 'Dungeon Synth' en de reden voor waarom ik dat juist toevoegden is omdat ik de ruimte niet goed ingeschat en benut had. Ik ga muddycolors wat meer doornemen en vervolgens ga ik experimenteren.